För att nästa hyresgäst av föreningslokalen ska få en så trevlig upplevelse som möjligt är det viktigt att ni städar och återställer lokalen ordentligt. Städningen ska därför ske enligt städlistan nedan.
Städlista:
- Placera bord och stolar enligt standardplaceringen när ni kom (se bilder längst ner som referens).
- Om extrabord- och stolar använts ställs de tillbaka där de var innan.
- All form av dekoration på golv, väggar, pelare och tak tas bort. Glöm inte att kolla taket i lokalen innan du går.
- Starta diskmaskinen i god tid och plocka ur den när den diskat färdigt. Samtlig använd utrustning som inte får plats i diskmaskinen diskas, torkas och ställs åter i skåpen.
- Töm kyl & frys (gäller även oanvänd is)
- Torka av samtliga bord och köksbänkar.
- Dukar, ljus, dynor och blommor ska ställas tillbaka på sin plats. Nedfläckade dukar och dynor tas hem för rengöring, vicevärden informeras och tar emot dessa när de är rena. Olyckor kan ske men de får man också åtgärda efter sig.
- Torka av toalettstolen och handfatet.
- Papperskorgar inkl. i WC töms. Avfallet sorteras korrekt i soprummet på gården enligt plast/metall/glas/matrester osv.
- Dammsug golven i lokalen, relax-rummet och WC. Därefter torkas de med lätt fuktad mopp. Utrustningen finns i städskåpet i köket.
Som avslutning önskas ni en trevlig stund i föreningslokalen och önskar att den används samt lämnas i det skick ni själva vill finna den i när ni kommer in.